sâmbătă, 14 aprilie 2007

Microsoft pierde DoubleClick

După o luptă „umăr la umăr” cu Microsoft, plusând cu un miliard de USD peste oferta celor din Redmond, Google a încheiat cea mai mare achiziţie din istoria sa, oferind suma de 3,1 miliarde USD cash, pentru preluarea DoubleClick.
DoubleClick, a fost achiziţionată acum doi ani de două fonduri private de investiţii, pentru suma de 1,1 miliarde USD, anul trecut obţinând venituri de aproximativ 350 milioade de dolari.
Făcând un calcul simplu, se pare că Google nu a făcut neapărat o investiţie rentabilă în acest moment, planurile pe termen lung şi împiedicarea fortificării Microsoft au fost obiectivele principale.
Dezavantajul major îl constituie imaginea nu tocmai bună pe care o are DoubleClick, majoritatea ad blocker-elor având cap de listă bannerele servite prin această reţea, în principal din cauza sistemului de targetare care este considerat de mulţi ca fiind o reală ameninţare asupra intimităţii utilizatorilor.
Ieşirea de pe piaţă a DoubleClick, a îndreptat atenţia către foştii competitori, aQuantive, ValueClick and 24/7 Real Media, acţiunile acestora crescând uşor.

Niciun comentariu: